Uutinen

Iskussa maailmalle -kasvuohjelma on käynnissä!

    Iskussa maailmalle -kasvuohjelma sisältää neljä kasvutyöpajaa, kolme valtakunnallista teemapäivää sekä yrityskohtaista konsultointia. Jokaisen kasvutyöpajan teemaa käsitellään vähintään kolmella eri paikkakunnalla, eri ajankohtina. Mukana oleva yritys voi valita itselleen sopivimman ajankohdan kustakin teemasta. Kasvutyöpajojen teemoja ovat kohdemarkkinaymmärrys ja yhteistyökumppaniverkosto, liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelma, brändäys ja ydinviesti sekä markkinoinnin toimenpiteet ja johtaminen.   1. Kasvutyöpaja: Tunne bisneksesi […]

Lue lisää




Uncategorized

Tilaa kyselytutkimuksen tulokset

Tutkimustulokset ovat täällä ja ladattavissa kokonaan tämän viestin lopussa! 63 %:lla vastaajista vientiä alle 10 % liikevaihdosta tai toimintaa pelkästään kotimaan markkinoilla. Iskussa maailmalle -hankkeen yhteydessä toteutetun kyselytutkimuksen tavoitteena oli kartoittaa suomalaisten elintarvikealan yritysten valmiuksia kansainvälistymiseen. Tutkimus toteutettiin tammi-helmikuussa 2019 sähköisenä kyselytutkimuksena osoitteessa www.iskussamaailmalle.fi. Tutkimukseen vastasi yhteensä 73 elintarvikealan yritystä, joista 63 % toimii ainoastaan kotimaan […]

Lue lisää




Uncategorized

Ilmoittaudu mukaan!

  Iskussa maailmalle -hanke kääntää elintarvikealan toimijoiden kansainvälisen kasvuvaihteen päälle jo liiketoiminnan peruslähtökohdista käsin vahvistamalla vientituotteiden kehittämistä sekä tukemalla kasvuhakuisten yritysten verkottumista. Yrityksellesi tämä tarkoittaa sitä, että.. 1. Rakennat ohjelman aikana asiantuntijoiden sparrauksella kirkastetun liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelman kohdemarkkinan tarpeet huomioiden. 2. Pääset kehittämään yrityksesi kansainvälistymisosaamista kasvutyöpajoissa, yrityskohtaisessa sparrauksessa ja valtakunnallisissa teemapäivissä. 3. Pääset tapaamaan potentiaalisia yhteistyö- […]

Lue lisää




Blogi

Iskussa maailmalle: hankkeen taustat

  Ruoka on noussut yksilön identiteettiä ja arvoja määrittäväksi trendiksi samaan aikaan kun siitä on muodostunut globaali ilmiö. Suomalaisella elintarvikealalla on paljon vahvuuksia kansainvälistymistä ajatellen: laadukas tuotekehitys, maltilliset palkkaratkaisut, kohtuulliset raaka-ainekustannukset ja esimerkiksi puhtaat raaka-aineet. Toisaalta kotimaisen alkutuotannon kustannuskilpailukyky on Etlan ja Luken (2017) selvityksen mukaan heikko ja sen odotetaan heikentyvän entisestään lähivuosina. Sitäkin isomman […]

Lue lisää